26 januari 2011

Bubbel i min bubbla

Jag är periodare... En periodare som ibland stänger in sig i sin lilla bubbla där bara det trygga och tråkiga finns. Jag skriver tråkigt just för att jag i slutet av min period kommer på att jag tycker att det är just tråkigt! Dessutom känns det som om jag tappar bort halva mig själv, den halvan av mig själv som jag sakta men säkert återfunnit under senaste året. En halva som jag faktiskt tycker väldigt mycket om. Jag befinner mig förmodligen i någon slags övergång, eller transition som jag fått lära mig att det heter. En övergång till ett starkare "jag". Börjar jag bli vuxen?! Kanske... Jag vill fortsätta utveckla mitt jag, bli starkare, säkrare! Det är där jag sen hoppas finna min nya trygghet - "på andra sidan"!

1 kommentar:

Carro sa...

Hej tjejen! Ja har vart ett tufft sista år med både lycka, jobbigheter och motgångar. Ja har nu gått ner till 70 kg och mår jätte bra. Kul att du bloggar igen. Många kramar! Carro