14 april 2009

Tvivel på min kunskap

I morgon ska jag skriva det andra provet i omvårdnad. Jag och en kurskamrat har suttit hela förmiddagen och präntat in det sista för att kunna skriva med bra resultat. Konstigt är det ändå, att trots att vi nästan utantill kan allt som står i studiehandledningen, känner oss osäkra. Såhär är det nästan varje gång!!! Vesa bara suckar och tycker jag är larvig som ens nämner att jag känner mig osäker, eftersom han säger att jag ändå alltid klarat proven med toppbetyg. Två gånger har det hänt att jag kännt mig helt coollugn, skrivit provet och varit säker på resultatet. Betyder det att jag haft tur alla andra gånger?! Kan man ha en sån tur att pricka rätt gång på gång?! Eller varför känner man sig så osäker? Är det egentligen så att jag kanske inte pluggat tillräckligt, men med nöd och näppe klarar mig på proven?! Ingen aning, men jag vet i alla fall att jag hittills är mycket stolt över mig själv. Oavsett hur jag lyckats få så bra betyg!

1 kommentar:

Anne K sa...

Är inte det där en väldigt typisk kvinnlig egenskap?

Att inte tro hävda sig själv på något sätt? Fast man egentligen är jätteduktig?

Jag tycker du ska vara väldigt stolt över dig själv! Att plugga med barn omkring dig som kräver sitt... det kräver sin kvinna!

Du kommer fixa det här med bravur!
Du har ju stöd av din familj och vänner.

Jag hejar på dig!

Kram