27 mars 2009

Egentid

Glömde bort att berätta om min dag i onsdags. På morgonen gjorde jag prov i omvårdnad som jag för övrigt fick MVG på. Efter skrivningen gick jag ner på stan och köpte pyjamaser till de minsta killarna och en tröja och strumpor till Sebastian. Det var evigheter sen jag gick ensam på stan utan att ha bråttom. När det började närma sig lunchtid sög det i magen och jag tänkte först att jag inte ville äte ensam. Jag gick in på sushihuset på gågatan och beställde en mellansushi för att ta med. I sista sekund beslöt jag mig ändå för att sitta ner på plats och äta min mat för att kunna titta ut på folk i vårsolen genom deras fönster. Alldeles underbart kändes det att inte ha några barn hängandes i jackan eller något annat ärende somstressade.

Efter lunchen åkte jag och tränade en timme också alldeles ensam. Duschade och tog mig sen till sjukhuset där jag hade tid till tre för att ta bort min leverfläck. Det var ett ganska obehagligt ögonblick eftersom den inte satt helt lägligt, men med en bra läkare och undersköterska gick det bra ändå! När jag gick ut från sjukhuset kom verkligheten ikapp och det var dags att återigen hämta sambo och barn från jobb, fritids och dagis. Vesa frågade mig om jag hade haft semester och för första gången på läääänge kunde jag svara ett helt ärligt JA! På kvällen när jag satt och reflekterade över min inte märkvärdiga, men ack så sköna dag kom jag på att jag faktiskt ALDRIG någonsin i mitt liv varken ätit på stan eller tränat själv! Det är helt klart värt att göra om!:-)

3 kommentarer:

fia sa...

OK, men vad är det du läser nu?!
Om jag bestämmer mig för att gå den vägen så blir det nog först till HT 2010. Med tanke på mammaledigheten. Men jag läste kursplanen.. och det är 3terminer med bara medicinsk vetenskap och det verkar väldigt avancerat.. tänkte du läsa i skola eller på distans?!

fia sa...

Jag förstår att du njöt av att kunna äta och träna alldeles själv.
Jag älskar det, och träna har jag ju gjort flera gånger i veckan själv, INNAN jag fick barn ;-) Sen Maximilian kom så har jag väl kommit iväg nån gång i månaden, men sen C kom har jag inte hunnit med alls :-( Men det blir kanske lättare när man börjar jobba och hon börjar dagis. Jag skulle vilja ha ett jobb där det finns gym. Så man kan träna på luncherna. Det är ju många som har så, men dessvärre inte Ica ;-)

Mika sa...

Förstår att du njöt av din dag!
Du är riktigt snygg i ditt mörka hår!!
kram